Nabízím semináře, kurzy, odborná školení, vše přímo ve vašem městě

Pro rodiče, pěstouny, pečující osoby
Semináře, besedy a workshopy jsou určeny rodičům (prarodičům, pěstounům či dalším pečujícím osobám) malých i velkých dětí (i teprve nastávajícím rodičům), kteří se chtějí vydat na cestu vědomého rodičovství, přejí si žít se svými dětmi v lásce a respektu a dozvědět se, jak lépe komunikovat a jak pracovat s potřebami a emocemi svými i svých dětí.
Pro učitele a pedagogy
Některé semináře jsou určeny učitelům, kteří chtějí zlepšit komunikaci a vztahy se svými žáky i jejich rodiči a podpořit u svých žáků vnitřní motivaci a přijetí vlastní odpovědnosti za učení.
Pro sociální pracovníky, manažery a pro všechny, kteří pracují s lidmi
Semináře týkající se komunikace, emoční inteligence a motivace jsou užitečné také pro sociální pracovníky či manažery – pro všechny, kteří pracují s lidmi.
Je možné připravit i seminář či workshop přímo na míru Vaší organizaci.

Jak na vztahy mezi sourozenci
Seminář určený nejen rodičům více dětí…
(časová dotace: 3,5 hod.)
Počet účastníků: 10-18
Povídat si budeme například o tom:
- co nám do života přináší naše sourozenecká pozice
- jak zlepšit vztahy mezi dětmi
- proč na sebe děti žárlí a co s tím
- jaká jsou rizika srovnávání
- proč děti „nenálepkovat“
- jak přistupovat k „problémovému“ dítěti

Beseda Jak na vztahy s těmi nejmenšími aneb Nejen o vztekání a uspávání
(časová dotace: 3 hod.)
Pro koho je beseda určena: Rodče dětí do 3 let věku, nastávající rodiče
Rodiče se někdy domnívají, že respektující přístup lze ve výchově volit až se staršími dětmi, ale na budování láskyplného vztahu založeného na vzájemné úctě a důvěře není nikdy příliš brzy.
- Jaké jsou vývojové potřeby dětí v kojeneckém a batolecím období?
- Co dělat se vztekajícím se dítětem v obchodě? A jde tomu předejít?
- Jak nastavit dětem hranice?
- Proč nechtějí děti chodit spát? Je nutné je nechat vyplakat, aby usnuly?
- Kdy a jak učit dítě používat nočník?
- Jak nenutit dítě do jídla a proč ho neodměňovat sladkostmi?
- Kdy je dítě připravené na vstup do MŠ?
- Je dítě sobecké, když nechce půjčovat hračky?
- Nebude dítě agresivní v dospělosti, když teď štípe a kouše a nic nepomáhá?
- Je nevyhnutelné být na „mateřské“ uhoněná a vyčerpaná?

Beseda Jak na vztahy s batolaty a předškoláky
- Jaké jsou vývojové potřeby dětí v batolecím období?
- Co dělat se vztekajícím se dítětem v obchodě? A jde tomu předejít?
- Proč děti zlobí a jak jim nastavit hranice?
- Proč nechtějí děti chodit spát? Je nutné je nechat vyplakat, aby usnuly?
- Kdy a jak učit dítě používat nočník?
- Jak nenutit dítě do jídla a proč ho neodměňovat sladkostmi?
- Kdy je dítě připravené na vstup do MŠ?
- Je dítě sobecké, když nechce půjčovat hračky?
- Nebude dítě agresivní v dospělosti, když teď štípe a kouše a nic nepomáhá?
- Jak poznat, že je dítě zralé jít do školy?

Jak poznat vhodnou školu pro nás a naše dítě

Proč odměny a tresty nevedou k zodpovědnosti
- Proč trestáme?
- Jaká jsou rizika užívání trestů ve výchově?
- Jaký vliv mají odměny a pochvaly?
- Kdy může i odměna ublížit?
- Jak chválit bez rizika?
- Proč s námi děti nespolupracují, proč je musíme nutit do plnění školních povinností či do domácích prací? A jde to i jinak?

Jak rozvíjet u sebe i u dětí emoční inteligenci
- Proč se v emocích chováme právě takto?
- Je možné ze začarovaného kruhu emocionálních reakcí při konfliktu vystoupit?
- Uvědomuji si skutečně, co potřebuji, a dokážu to druhým sdělit?
- Co když se dítě vzteká a nevnímá mě?
- Proč se dítě zlobí, když mu vše chci v klidu vysvětlit?

Kurz Zkušeností k respektování
- podporu postojové změny (od ovládání a podřízenosti k partnerství a spolupráci) a následně i zlepšení vztahů (k sobě i k druhým) a zefektivnění komunikace,
- posílení vnitřní motivace a smysluplnosti učení u učitelů i u žáků,
- podporu při vytváření a rozvíjení učitelských týmů.
- Vztahy a komunikace – mapování existujících modelů vztahů a komunikace, objevování podmínek vedoucích k partnerské komunikaci.
- Od obviňování a boje k vzájemnému poznání a spolupráci – zásady a praxe komunikace, která vede k tvorbě kvalitních vztahů a ke spolupráci.
- Důležitost postojové změny – my a náš mozek, jak využít poznatky neurovědy v oblasti sebepoznání, komunikace, motivace a učení.
- Emoce vítány aneb jak komunikovat, jsme-li my či druzí v emocích. Pocity jako důležitý indikátor našich potřeb.
- Proč přestává vnější motivace fungovat a jak posilovat tu vnitřní.
- lepší porozumění sobě, kolegům, žákům, rodičům
- postojová změna v oblasti vztahů
- seberealizace a smysluplnost v práci nejen u učitelů – účastníků kurzu, ale i žáků ve třídě
- trvalé zlepšení vztahů a následně i zlepšení klimatu ve třídě a na pracovišti
- podpora vnitřní motivace a převzetí odpovědnosti dětí za své učení
- orientace v různých výchovných stylech a možnost vědomého rozhodování se ubírat

Mgr. Eva Mikešová
psychoterapie a psychologické poradenství
Vystudovala v Plzni Pedagogickou fakultu obory sociální práce a psychologie a český jazyk. Po vysoké škole se začala věnovat psychologii, pracovala v Azylovém domě pro matky s dětmi, působila jako školní psycholožka a psychologii také učila na střední škole. Následně působila dva roky v Bílém Kruhu Bezpečí. Díky vlastnímu mateřství si našla oblast, ve které se nyní cítí nejlépe a která je jí nejbližší.